Zakupy przez Internet
i w sprzedaży wysyłkowej

Każdego roku linie lotnicze, firmy internetowe i wysyłkowe oraz telemarketerzy przeprowadzają miliardy transakcji bez fizycznej obecności karty z anonimowymi klientami. Zwłaszcza Internet oferuje detalistom nowe możliwości sprzedaży towarów i usług. Jednak handel elektroniczny przynosi także nowe rodzaje zagrożeń związanych z kartami płatniczymi. Weryfikacja kart MasterCard® i programy bezpieczeństwa dają posiadaczom kart większą pewność bezpieczeństwa transakcji zawieranych w Internecie, w ramach sprzedaży wysyłkowej oraz zakupów telefonicznych.

1. Unikanie oszustw przy transakcjach dokonywanych na odległość

Oszustwo to istotny problem w przypadku sprzedaży wysyłkowej, zamówień telefonicznych i internetowych, ponieważ są to transakcje, przy których karta nie jest fizycznie obecna. Akceptanci mogą minimalizować występowanie nieuczciwych transakcji poprzez zastosowanie różnych środków ochronnych:

  • Należy zadzwonić do Centrum Autoryzacji Głosowej, aby zweryfikować numer telefonu posiadacza karty.
  • Przed wysyłką towaru wystarczy zadzwonić na podany przez klienta numer telefonu
    i zweryfikować informacje o transakcji. Oszuści często nie są w stanie zweryfikować informacji podanych pierwotnie, zamawiają przypadkowo i nie prowadzą rejestrów zamówień.
  • Należy zachować ostrożność w przypadku, gdy zamówienia od obecnych klientów różnią się od ich zwykłego wzorca zakupów.
  • Należy zwracać szczególną uwagę na przesyłki priorytetowe towarów podatnych na oszustwa, gdyż może to wskazywać na nieuczciwą transakcję.

2. Użyj programu weryfikacji kart za pomocą kodu CVC2

Aby zminimalizować obawy sprzedawców internetowych, MasterCard zaleca używanie kodu weryfikacyjnego karty nr 2 (CVC2). Ten bardzo skuteczny program weryfikacji posiadacza karty może sprawić, że transakcje będą bezpieczniejsze i bardziej opłacalne.

Kod CVC2 to trzycyfrowy kod wydrukowany na pasku do podpisu kart MasterCard. Ten dodatkowy środek bezpieczeństwa pozwala sprzedawcom sprawdzić, czy podczas transakcji bez obecności karty kupujący rzeczywiście ma kartę w ręku. MasterCard zdecydowanie zaleca, by prosić każdego użytkownika karty o kod weryfikacyjny karty podczas przeprowadzania transakcji w Internecie lub przez telefon. Podobnie jak
w przypadku danych z pasków magnetycznych akceptantom nie wolno przechowywać kodów CVC2.

Aby uzyskać więcej informacji na temat CVC2, prosimy o kontakt z bankiem lub dostawcą usług płatniczych.

3. Ochrona transakcji internetowych za pomocą MasterCard SecureCode.

MasterCard SecureCode sprawia, że zakupy on-line są bezpieczne dla sprzedawców i ich klientów, dając posiadaczom kart unikalny osobisty kod potrzebny do przeprowadzania transakcji. MasterCard SecureCode pomaga uniknąć reklamacji oraz oszustw. Pozwala sprzedawcom prowadzącym działalność za pośrednictwem Internetu na wysyłanie zamówionych towarów bez obaw. Jest to prosty, opłacalny sposób, aby zachęcić konsumentów do korzystania z zalet e-commerce przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka.

4. Chroń swoje dane za pomocą programu MasterCard Site Data Protection.

Możesz chronić swój biznes i swoich klientów przed włamaniami hakerów i innymi naruszeniami bezpieczeństwa. Dołącz do programu MasterCard Site Data Protection, który zapewnia pełen pakiet narzędzi zwiększających stan bezpieczeństwa poprzez identyfikację luk w procesach i procedurach bezpieczeństwa oraz konfiguracji strony internetowej.