Działania podejmowane w celu zminimalizowania ryzyka i potencjalnych strat
Mastercard opracował procedury bezpieczeństwa, które pomogą chronić Twoją firmę przed stratami
Gdy podejrzewasz oszustwo
Jeśli Twoi pracownicy mają podejrzenia wobec danej karty lub posiadacza karty, w dowolnym momencie dokonywania transakcji, powinni zadzwonić do Centrum autoryzacji i poprosić o autoryzację z kodem 10.
Żądanie autoryzacyjne z kodem 10 ostrzega wydawcę karty o podejrzanej aktywności – bez powiadamiania klienta. Podczas rozmowy, kiedy zgłaszany jest kod 10, Twój agent rozliczeniowy może poprosić o szczegóły transakcji. Pracownicy zostaną przełączeni do specjalnego operatora wydawcy karty, który przekaże im instrukcje w zakresie wszelkich niezbędnych działań.
Z kim należy się skontaktować
Jeśli ma miejsce nieuczciwa transakcja, aby uzyskać pomoc, należy skontaktować się z następującymi podmiotami, aby uzyskać pomoc:
- Twoim bankiem lub agentem rozliczeniowym płatności
- Twoim doradcą prawnym
- Twoim lokalnym posterunkiem policji.
Zgłaszanie oszustwa
Czasami zdarzają się oszustwa nawet pomimo przedsięwzięcia znacznych środków zapobiegawczych. Należy mieć informacje kontaktowe do zgłaszania oszustw pod ręką i upewnić się, że Twoi pracownicy wiedzą, jak ich używać.
Składanie prośby o autoryzację z kodem 10
Należy przeszkolić pracowników, by w przypadku podejrzenia oszustwa zachowali spokój i natychmiast zadzwonili do Centrum Autoryzacji Głosowej, oraz by po zgłoszeniu się operatora powiedzieli: „Mam prośbę o autoryzację z kodem 10", a następnie zachowali się w opisany niżej sposób:
- Zachować spokój, aby nie wzbudzić podejrzeń u osoby, która przedstawiła kartę.
- Nie oddawać podejrzanej karty.
- Odpowiadać na pytania operatora normalnym tonem, prostymi słowami „tak” lub „nie”.
- Postępować zgodnie z instrukcjami operatora.
- Dla bezpieczeństwa pracowników w żadnym wypadku nie należy doprowadzać do konfrontacji z klientem lub próby zatrzymania go.