Co zrobić w przypadku oszustwa?

Działania podejmowane w celu zminimalizowania ryzyka i potencjalnych strat

Mastercard opracował procedury bezpieczeństwa, które pomogą chronić Twoją firmę przed stratami

Gdy podejrzewasz oszustwo

Jeśli Twoi pracownicy mają podejrzenia wobec danej karty lub posiadacza karty, w dowolnym momencie dokonywania transakcji, powinni zadzwonić do Centrum autoryzacji i poprosić o autoryzację z kodem 10.

Żądanie autoryzacyjne z kodem 10 ostrzega wydawcę karty o podejrzanej aktywności – bez powiadamiania klienta. Podczas rozmowy, kiedy zgłaszany jest kod 10, Twój agent rozliczeniowy może poprosić o szczegóły transakcji. Pracownicy zostaną przełączeni do specjalnego operatora wydawcy karty, który przekaże im instrukcje w zakresie wszelkich niezbędnych działań.

Z kim należy się skontaktować

Jeśli ma miejsce nieuczciwa transakcja, aby uzyskać pomoc, należy skontaktować się z następującymi podmiotami, aby uzyskać pomoc:

  • Twoim bankiem lub agentem rozliczeniowym płatności
  • Twoim doradcą prawnym
  • Twoim lokalnym posterunkiem policji.

Zgłaszanie oszustwa

Czasami zdarzają się oszustwa nawet pomimo przedsięwzięcia znacznych środków zapobiegawczych. Należy mieć informacje kontaktowe do zgłaszania oszustw pod ręką i upewnić się, że Twoi pracownicy wiedzą, jak ich używać.

Składanie prośby o autoryzację z kodem 10

Należy przeszkolić pracowników, by w przypadku podejrzenia oszustwa zachowali spokój i natychmiast zadzwonili do Centrum Autoryzacji Głosowej, oraz by po zgłoszeniu się operatora powiedzieli: „Mam prośbę o autoryzację z kodem 10", a następnie zachowali się w opisany niżej sposób:

  • Zachować spokój, aby nie wzbudzić podejrzeń u osoby, która przedstawiła kartę.
  • Nie oddawać podejrzanej karty.
  • Odpowiadać na pytania operatora normalnym tonem, prostymi słowami „tak” lub „nie”.
  • Postępować zgodnie z instrukcjami operatora.
  • Dla bezpieczeństwa pracowników w żadnym wypadku nie należy doprowadzać do konfrontacji z klientem lub próby zatrzymania go.