Skip to Content

 

„Płać w ratach” to usługa, która oferuje posiadaczom kart Mastercard możliwość podziału płatności za zakupy na równe miesięczne raty.

Dzięki usłudze klienci sami wybierają, na ile miesięcy chcą podzielić kwotę zakupu. Oznacza to, że mają swobodę w decydowaniu o wysokości kwoty miesięcznej spłaty.

Usługa dostępna jest dla kart kredytowych do transakcji powyżej 400 złotych. Można z niej korzystać w sklepach stacjonarnych po włożeniu karty do terminala, jak i zbliżeniowo – po pozytywnej autoryzacji wydawcy karty, bez procesu rejestracji.

„Płać w ratach” dotyczy wybranych branż i dostępne jest dla kart wydanych przez banki objęte tą usługą.

Wybór rat za pomocą terminala płatniczego jest bardzo łatwy i intuicyjny i składa się z 5 prostych kroków.

FAQ – jak działa usługa „Płać w ratach”?

1. Ile mnie to będzie w sumie kosztowało i jaka jest prowizja?

Kwota końcowa będzie zależała od liczby rat oraz aktualnego oprocentowania. Wysokość prowizji zależy od wskazanej stawki w tabeli prowizji i opłat danego banku. Podczas wybierania opcji „Płać w ratach” wyświetla się całkowita kwota do spłaty.

2. Czy otrzymam wydruk z terminala po dokonaniu transakcji?

Tak, na wydruku z terminala jest przedstawiona stała informacja z prośbą o kontakt do banku w celu poznania szczegółów związanych z rozliczeniem transakcji.

3. Czy mogę oddać towar i dostanę zwrot pożyczki? Jak wygląda wtedy kwestia prowizji?

Wszelkie zwroty towaru zakupionego z wykorzystaniem „Płać w ratach” odbywają się na standardowych zasadach. Kwestie zwrotu środków za towar należy zgłosić do swojego banku.

4. Dlaczego usługa „Płać w ratach” nie działa na mojej karcie?

Z usługi „Płać w ratach” mogą skorzystać posiadacze kart Mastercard wydanych przez banki objęte tą usługą. Lista banków oferująca usługę „Płać w ratach” dostępna jest na https://mastercard.pl/raty

5. Przez kogo udzielany jest kredyt?

Kredyt udzielany zostaje na karcie kredytowej przez bank wydający kartę.

6. Co się dzieje w przypadku kradzieży karty i dokonania nią zakupu na raty?

Kartę należy jak najszybciej zastrzec w banku, a w przypadku dokonania nieuprawnionej transakcji zastosowanie mają standardowe procedury.

7. Czy mogę skorzystać z „Płać w ratach” przy transakcji poniżej 400 złotych?

Nie. Skorzystanie z usługi „Płać w ratach” jest możliwe tylko dla transakcji powyżej 400 złotych.

8. Czy jest jakaś górna granica pożyczki?

Limit wysokości pożyczki wyznacza wydawca danej karty.

9. Czy mogę skorzystać z usługi poza Polską?

Usługa „Płać w ratach” jest dostępna w Polsce, dla polskich kart Mastercard.

10. Czy mogę płatność rozłożyć na inną liczbę rat niż 3 – więcej lub mniej?

Dostępne liczby rat to: 3, 6 lub 12.

11. Czy mogę spłacić wcześniej swoją pożyczkę?

Możliwość wcześniejszej spłaty należy uzgodnić bezpośrednio z wydawcą karty, czyli danym bankiem.

12. W których sklepach mogę kupować na raty?

Usługa jest stopniowo wdrażana w większości sieci handlowych w Polsce. Te najciekawsze, w których można rozłożyć płatność na raty, dostępne są na stronie https://mastercard.pl/raty

13. Czy usługa jest dostępna we wszystkich placówkach danej sieci sklepów?

Usługa jest dostępna w sklepach oznaczonych logo „Płać w ratach”.

14. Czy usługa „Płać w ratach” jest dostępna online i jak wyglądają raty?

Tak. Usługa jest dostępna online dla wybranych branż i mogą z niej skorzystać posiadacze kart Mastercard wydanych przez banki objęte tą usługą. Dostępne liczby rat to: 3, 6 lub 12.

 

Usługa dostępna dla kart kredytowych banku

Logo BNP Paribas

Możliwość rozkładania na raty transakcji powyżej 400 zł. m.in. u następujących sprzedawców

Logo Eurocash

 

Logo komputronik

Logo Eurocash