Skip to Content

Globalny imperatyw odpowiedzialności za dane

Dane mają potencjał, aby napędzać kolejny wiek innowacji, ale tylko wtedy, gdy nasze praktyki w zakresie danych będą spełniać wysokie standardy, na które wszyscy zasługujemy. Jesteśmy zobowiązani do zarządzania danymi osobowymi w sposób bezpieczny, pewny, etyczny, zgodny z przepisami i przynoszący korzyści osobom fizycznym.

Zasady odpowiedzialności za dane

W Mastercard opracowaliśmy sześć zasad, którymi będziemy się kierować na naszej drodze jako odpowiedzialni zarządcy danych. Wierzymy, że te zasady mogą służyć jako przewodnik dla podobnie myślących organizacji.

Bezpieczeństwo i ochrona prywatności

Firmy muszą utrzymywać najlepsze w swojej klasie praktyki w zakresie bezpieczeństwa i prywatności

Przejrzystość i kontrola

Firmy powinny w jasny i prosty sposób wyjaśniać, w jaki sposób gromadzą, wykorzystują i udostępniają dane osób fizycznych, a także dać im możliwość kontrolowania sposobu wykorzystania tych danych

Poczucie obowiązku

Firmy muszą stawiać interesy konsumentów w centrum swoich praktyk związanych z danymi

Integralność

Firmy muszą świadomie wykorzystywać dane, aby zminimalizować błędy i niezamierzone konsekwencje

Innowacyjność

Firmy powinny stale wprowadzać innowacje, aby zapewnić osobom fizycznym korzyści z wykorzystania ich danych poprzez lepsze doświadczenia, produkty i usługi

Wpływ społeczny

Firmy powinny wykorzystywać posiadane informacje do identyfikacji potrzeb i możliwości wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo

  1. Badanie zlecone przez Mastercard, sierpień 2019 r
  2. "Data Collaboration for the Common Good", Światowe Forum Ekonomiczne, 2019 r