Dane mają potencjał, aby napędzać kolejny wiek innowacji, ale tylko wtedy, gdy nasze praktyki w zakresie danych będą spełniać wysokie standardy, na które wszyscy zasługujemy. Jesteśmy zobowiązani do zarządzania danymi osobowymi w sposób bezpieczny, pewny, etyczny, zgodny z przepisami i przynoszący korzyści osobom fizycznym.
W Mastercard opracowaliśmy sześć zasad, którymi będziemy się kierować na naszej drodze jako odpowiedzialni zarządcy danych. Wierzymy, że te zasady mogą służyć jako przewodnik dla podobnie myślących organizacji.
Bezpieczeństwo i ochrona prywatności
Firmy muszą utrzymywać najlepsze w swojej klasie praktyki w zakresie bezpieczeństwa i prywatności
Przejrzystość i kontrola
Firmy powinny w jasny i prosty sposób wyjaśniać, w jaki sposób gromadzą, wykorzystują i udostępniają dane osób fizycznych, a także dać im możliwość kontrolowania sposobu wykorzystania tych danych
Poczucie obowiązku
Firmy muszą stawiać interesy konsumentów w centrum swoich praktyk związanych z danymi
Integralność
Firmy muszą świadomie wykorzystywać dane, aby zminimalizować błędy i niezamierzone konsekwencje
Innowacyjność
Firmy powinny stale wprowadzać innowacje, aby zapewnić osobom fizycznym korzyści z wykorzystania ich danych poprzez lepsze doświadczenia, produkty i usługi
Wpływ społeczny
Firmy powinny wykorzystywać posiadane informacje do identyfikacji potrzeb i możliwości wywierania pozytywnego wpływu na społeczeństwo