Najczęściej zadawane pytania

Jakie są rodzaje kart?

Oferujemy szeroką gamę produktów pod marką Mastercard: karty z odroczoną spłatą, karty debetowe, karty przedpłacone, karty firmowe czy karty zbliżeniowe (Mastercard Płatności Zbliżeniowe). Prosimy skontaktować się z wydawcą kart, aby dowiedzieć się, jakie produkty są dostępne.

Jak otrzymać kartę Mastercard?

Karty Mastercard wydawane są przez wszystkie główne instytucje finansowe. Aby wybrać kartę Mastercard, która najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, przejdź do naszej sekcji Produkty, gdzie możesz znaleźć informacje i linki do banków wydających karty.

Czy karty Mastercard są akceptowane wszędzie na świecie?

Tak, karty Mastercard są akceptowane na całym świecie w punktach handlowych i w bankomatach oznaczonych logo Mastercard (lub Maestro/Cirrus®). Obecnie możesz korzystać z tych kart w ponad 32 milionach punktów na całym świecie.

Z kim należy się skontaktować w razie problemów z moją kartą Mastercard?

Jeśli wystąpią problemy z kartą w kraju lub za granicą, należy skontaktować się z bankiem, który ją wydał. Numer do tego banku widnieje na odwrocie karty. Można również zadzwonić pod nasz ogólny telefon do Globalnego Centrum Obsługi dla posiadaczy kart Mastercard. Koszt połączenia według stawek lokalnego operatora.

Co to jest karta Maestro?

Jest to karta debetowa, która jest powiązana z Twoim rachunkiem bieżącym w banku, tj. gdy dokonujesz transakcji, środki na zakupy pobierane są właśnie z niego. Może być używana w sklepach lub bankomatach oznaczonych logo Maestro.

Co należy zrobić w przypadku zgubienia lub kradzieży karty?

Jeśli karta zostanie zgubiona lub skradziona, należy natychmiast skontaktować się z bankiem, który wydał kartę. Zalecamy przechowywanie tego numeru w innymi miejscu niż karty/portfel. Aby uzyskać pomoc za granicą, prosimy zapoznać się z działem Globalnego Centrum Obsługi i skontaktować się z nami telefonicznie pod numerem telefonu właściwym dla kraju, w którym się znajdujesz.

Jak chroni mnie Mastercard?

Prawidłowe wprowadzenie SecureCode podczas zakupu w sklepie stacjonarnym lub w sklepie internetowym potwierdza, że jesteś upoważnionym posiadaczem karty. Jeżeli wprowadzony zostanie nieprawidłowy SecureCode, nie będzie można dokonać zakupu. Nawet jeśli ktoś zna numer Twojej karty kredytowej lub debetowej, zakup nie może zostać zrealizowany bez podania SecureCode.

Jak zmienia się proces dokonywania zakupów on-line?

Proces dokonywania zakupów on-line nie zmieni się z wyjątkiem prośby o podanie SecureCode podczas płatności. Twój kod nigdy nie jest ujawniany sprzedawcy.

Czy będzie można robić zakupy w sklepach, które akceptują karty Mastercard, ale nie oferują funkcjonalności Mastercard?

Tak, podczas tych zakupów nie będzie wymagany SecureCode.

Jak znaleźć bankomat?

Najbliższy bankomat znajdziesz przy użyciu Wyszukiwarki bankomatów, która zawiera listę bankomatów akceptujących karty Mastercard, Maestro i Cirrus na całym świecie.

Brak wyników
Czy płatności zbliżeniowe telefonem są bezpieczne?

Płatności zbliżeniowe telefonem NFC z kartą Mastercard są tak samo bezpieczne jak płatności zbliżeniowe dokonywane plastikową płatniczą kartą zbliżeniową. Wszystkie transakcje są chronione kodami zabezpieczającymi, które są unikalne dla każdej transakcji. W przypadku płatności przy użyciu telefonu wyposażonego w technologię NFC dodatkową kontrolę zapewnia brak konieczności wypuszczania urządzenia z ręki. Aplikacja płatnicza znajduje się na karcie SIM, a transakcja jest realizowana poprzez tę samą sieć poprzez którą realizowane są standardowe transakcje. Większość wydawców stosuje tę samą ochronę przed oszustwami co w przypadku standardowych kart płatniczych. Proszę, spytaj swojego wydawcę karty o szczegóły dotyczące zasad bezpieczeństwa i ochrony przed oszustwami. Ponadto aplikacje dedykowane (myWallet, Orange Cash) wykorzystywane przy płatnościach zbliżeniowych telefonem posiadają certyfikację organizacji płatniczej Mastercard. Wszystkie płatności autoryzowane są przez bank w trybie online. Dodatkowo, Klient może sam zadecydować, czy chce, aby jego telefon był zawsze gotowy do płatności zbliżeniowych, czy też woli uruchamiać w telefonie antenę NFC każdorazowo przed transakcją.

Jakimi modelami telefonów można płacić zbliżeniowo?

Do płatności zbliżeniowych telefonem niezbędne są modele, które są wyposażone w NFC i umożliwiają działanie aplikacji oferowanych przez danego operatora. Lista telefonów dostępna na stronie operatora: T-Mobile: http://www.t-mobile.pl/pl/mywallet Orange: http://www.mbank.pl/orangecash

Jestem Klientem T-Mobile/Orange i posiadam telefon NFC umożliwiający korzystanie z usługi MyWallet/Orange Cash. Jak mogę uruchomić usługę MyWallet/Orange Cash?

Należy się upewnić, że posiadana karta SIM jest wyposażona w technologię NFC. Przed uruchomieniem usługi może też być konieczna aktualizacja oprogramowania telefonu. Stosownych informacji i wsparcia udzieli operator.

Jakie produkty bankowe należy nabyć, aby móc płacić zbliżeniowo?

W przypadku T-Mobile i rozwiązania MyWallet obecnie w usłudze mamy dostępnych pięć banków:

  • Raiffeisen Polbank oferujący kartę kredytową
  • mBank z ofertą konta i połączonej z nim karty debetowej
  • Getin Bank z kontem i kartą debetową
  • Noble Bank oferujący kartę kredytową oraz konto z kartą debetową
  • Eurobank z kontem i kartą debetową.

W Orange dostępna jest obecnie karta płatnicza prepaid mBanku.

Czego potrzebuję, aby móc płacić zbliżeniowo telefonem?

Do płatności zbliżeniowych potrzebujesz: telefonu wyposażonego w funkcjonalność NFC i zgodnego z aplikacją płatniczą danego operatora, karty SIM NFC od operatora, rejestracji i aktywacji specjalnej usługi operatora oraz w przypadku MyWallet aktywacji aplikacji, karty płatniczej Mastercard na karcie SIM NFC. Aby otrzymać kartę SIM NFC, należy się udać do jednego z operatorów, który oferuje możliwość płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem NFC i postępować według procedur właściwych dla danego operatora. Przed otrzymaniem karty należy mieć model telefonu NFC z oprogramowaniem przeznaczonym dla usług danego operatora. Operatorzy, którzy oferują możliwość płatności zbliżeniowych to Orange i T-Mobile. W przypadku operatora sieci T- Mobile usługa potrzebna do płatności zbliżeniowych to MyWallet, a w przypadku operatora sieci Orange – Orange Cash.

Jestem abonentem T-Mobile/Orange i chciałbym skorzystać z usługi MyWallet/Orange Cash. W jaki sposób mogę ją uruchomić?

W tym celu należy sprawdzić, czy posiadany telefon z funkcjonalnością NFC i jego oprogramowanie są zgodne z usługą operatora. Ponadto należy się upewnić, że posiadana karta SIM jest wyposażona w technologię NFC. Stosownych informacji i wsparcia może udzielić operator.

Jakie banki mają karty płatnicze NFC?

Obecnie płatności karty NFC w usłudze MyWallet w T-Mobile są dostępne w następujących bankach: Raiffeisen Polbank, mBank, Getin Bank, Noble Bank, Eurobank, Alior Bank, T-Mobile Usługi Bankowe. Kolejne banki są w trakcie prac wdrożeniowych.

Jak dokonać płatności telefonem?

Realizując płatność zbliżeniową telefonem z NFC wystarczy zbliżyć telefon do czytnika zbliżeniowego oznaczonego symbolem po wprowadzeniu przez sprzedawcę kwoty zakupu. Transakcje powyżej 50 zł potwierdzane są kodem PIN, wprowadzanym na terminalu płatniczym.

Brak wyników
Na czym polega funkcjonalność płatności zbliżeniowych Mastercard lub Maestro?

Karty lub urządzenia zbliżeniowe Mastercard i Maestro zapewniają użytkownikom możliwość płacenia w szybki i wygodny sposób. Aby zapłacić, wystarczy jedynie przyłożyć do czytnika zbliżeniowego kartę lub narzędzie do płatności zbliżeniowych (np. breloczek, naklejka, zegarek lub telefon komórkowy). Płatności powyżej 50 zł należy DODATKOWO zatwierdzić kodem PIN.

Jakie są korzyści wynikające z płatności zbliżeniowych w technologii Mastercard lub Maestro?

Dokonywanie transakcji zbliżeniowych umożliwia szybkie, wygodne i bezpieczne płatności. Szybkie: wystarczy przyłożyć kartę lub inne narzędzie do płatności zbliżeniowych do czytnika z aktywną funkcją zbliżeniową. Do kwoty 50 zł nie trzeba wprowadzać kodu PIN bądź czekać na wydrukowanie potwierdzenia transakcji. Wygodne: nie trzeba szukać w portfelu drobnych monet. Przy płatnościach zbliżeniowych mamy zawsze dokładną kwotę pieniędzy. Bezpieczne: karty i narzędzia do płatności zbliżeniowych są chronione przez wiele zabezpieczeń korzystających z technologii mikroprocesorowej analogicznie jak tradycyjne karty z chipem. Dla każdej transakcji generowane są unikalne kody. Oprócz tego, większość wydawców kart zapewnia dodatkową ochronę/ monitoring transakcji zbliżeniowych. Proszę zapytać o szczegóły instytucję finansową, która jest wydawcą karty.

Jakie są inne niż karta narzędzia do płatności zbliżeniowych?

Oprócz dobrze nam znanych plastikowych kart dostępne są również narzędzia do płatności zbliżeniowych, takie jak: brelok, który można przyczepić do kluczy, specjalnie przystosowane zegarki, wytrzymałe naklejki, które można przykleić do tylnej ściany urządzeń, np. telefonu komórkowego, bransoletki dostępne na festiwalach muzycznych i innych imprezach, telefon.

W jaki sposób płacę za pomocą karty lub urządzenia zbliżeniowego?

W celu zapłaty za zakupy, po aktywowaniu przez kasjera czytnika zbliżeniowego, na którym widnieje należna kwota, wystarczy przyłożyć kartę lub urządzenie z aktywną funkcją płatności zbliżeniowych do czytnika, na którym widnieje symbol płatności zbliżeniowych. Przy płatnościach powyżej 50 zł wymagane jest podanie kodu PIN.

W jakiej odległości od czytnika zbliżeniowego musi się znajdować moja karta lub urządzenie w celu zrealizowania transakcji?

Aby zrealizować transakcję bezstykową, należy znajdować się w bardzo bliskiej odległości od czytnika zbliżeniowego, ok. 5 cm lub bliżej.

Czy podczas płatności jest wymagany PIN lub podpis?

PIN lub podpis jest wymagany w przypadku transakcji powyżej 50 zł. W celu zapewnienia szybkich i łatwych płatności poniżej tego limitu PIN lub podpis nie zawsze jest wymagany.

Kiedy muszę wprowadzić kod PIN w celu zrealizowania płatności zbliżeniowej?

Kod PIN (lub podpis) jest wymagany w przypadku transakcji powyżej 50 zł. Technologia zbliżeniowa ma na celu umożliwienie szybkich, prostych i bezpiecznych codziennych płatności bez konieczności wprowadzania kodu PIN w przypadku transakcji poniżej 50 zł. Jest to szczególnie przydatne, jeżeli znajdujesz się w zatłoczonym sklepie, w którym są długie kolejki, gdyż wprowadzanie kodu PIN w takiej sytuacji może opóźnić cały proces. Mastercard wbudował szereg mechanizmów bezpieczeństwa do technologii zbliżeniowej w celu zapewnienia bezpieczeństwa tego typu transakcjom.

Czy jest możliwe, że karta znajdująca się w moim portfelu zostanie obciążona zamiast karty, którą chciałem zapłacić?

Jeżeli Twoja karta zbliżeniowa znajduje się w pobliżu czytnika zbliżeniowego (ok. 5 cm), może się przypadkowo zdarzyć, że transakcja zostanie aktywowana przez kasjera. Dlatego też należy wyjąć z portfela kartę, którą chcemy zapłacić, i użyć wyłącznie tej karty.

Co powinienem zrobić w przypadku utraty lub kradzieży karty zbliżeniowej Mastercard?

W przypadku utraty lub kradzieży karty zbliżeniowej należy skontaktować się telefonicznie z bankiem, który wydał kartę, aby uzyskać dalszą pomoc. Właściciel nie ponosi odpowiedzialności za transakcje bez autoryzacji, od momentu zgłoszenia utraty lub kradzieży karty.

Jak mogę się dowiedzieć czy moja karta lub telefon komórkowy posiada funkcjonalność płatności zbliżeniowych?

Należy szukać znaku funkcjonalności zbliżeniowej lub logo Mastercard bądź Maestro na karcie albo w aplikacji płatniczej w telefonie komórkowym.

W jaki sposób mogę uzyskać kartę lub urządzenie zbliżeniowe Mastercard lub Maestro?

W celu złożenia wniosku o wydanie karty lub urządzenia zbliżeniowego Mastercard bądź Maestro, należy skontaktować się z wydawcami kart.

Jak działa technologia płatności zbliżeniowych?

Karty i inne narzędzia do płatności zbliżeniowych Mastercard i Maestro zawierają wbudowany mikroprocesor i antenę częstotliwości radiowej, które zapewniają połączenie bezprzewodowe pomiędzy kartą lub urządzeniem a czytnikiem zbliżeniowym. Po przyłożeniu karty lub urządzenia do czytnika informacje z chipa są przesyłane bezprzewodowo do czytnika w celu zrealizowania transakcji – wszystko odbywa się w ułamku sekundy z zachowaniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa.

Co zrobić, jeżeli moja karta nie działa lub zostanie odrzucona?

Karty lub urządzenia zbliżeniowe Mastercard i Maestro zapewniają użytkownikom możliwość płacenia w szybki i wygodny sposób. Aby zapłacić, wystarczy jedynie przyłożyć do czytnika zbliżeniowego kartę lub narzędzie do płatności zbliżeniowych (np. breloczek, naklejka, zegarek lub telefon komórkowy). Płatności powyżej 50 zł należy DODATKOWO zatwierdzić kodem PIN.

Czy moje zbliżeniowe transakcje płatnicze będą widoczne na wyciągu z mojej karty?

Tak, transakcje zbliżeniowe pojawią się razem z innymi płatnościami na wyciągu z Twojej karty. W przypadku konta internetowego można je śledzić również online

Jak bezpieczne są płatności zbliżeniowe Mastercard i Maestro?

Każda transakcja zbliżeniowa analogicznie do transakcji dokonywanej w sposób tradycyjny kartą z chipem jest chroniona przez unikalny kod bezpieczeństwa, który nie może zostać ponownie wykorzystany do zrealizowania innych transakcji. Dokonując płatności zbliżeniowych, użytkownik zachowuje kontrolę, gdyż nie wypuszcza karty z rąk. Karty zbliżeniowe Mastercard lub Maestro oparte są na technologii mikroprocesorowej i transakcje nimi wykonane są przetwarzane w tej samej światowej sieci, podobnie jak transakcje tradycyjnymi kartami. Poziom dodatkowych zabezpieczeń określany jest indywidualnie przez wydawcę karty. Proszę zwrócić się do swojego wydawcy z zapytaniem o szczegóły dotyczące warunków bezpieczeństwa i ochrony na wypadek oszustwa.

Czy moja karta może zostać obciążona dwukrotnie, jeżeli omyłkowo przyłożę ją dwukrotnie do czytnika?

Wbudowane mechanizmy zabezpieczające Mastercard płatności zbliżeniowezapewniają, że transakcja może zostać zrealizowana wyłącznie, gdy czytnik zbliżeniowy zostanie aktywowany przez kasjera. Karta podczas jednej transakcji może zostać obciążona tylko jeden raz.

W jaki sposób chronione są dane osobowe na moich kartach zbliżeniowych Mastercard?

Dane, które mogą zostać odczytane z karty podczas transakcji, są ograniczone. Może to być numer karty, data ważności i dane dynamiczne, w tym kryptogram/kod dynamiczny. Nazwisko posiadacza karty i 3-cyfrowy numer na jej odwrocie, który jest wykorzystywany do zakupów internetowych, nie mogą zostać odczytane przez czytnik w trybie zbliżeniowym. Ponadto, aby odczytać informacje z karty, standardowy czytnik kart zbliżeniowych musi się znajdować w odległości maksymalnie 5 cm od karty i uprzednio powinien zostać aktywowany przez kasjera. Dzięki temu, transakcje mogą być realizowane wyłącznie, gdy posiadacz karty chce jej użyć.

Co powinienem zrobić w przypadku stwierdzenia zakupów bez autoryzacji?

W przypadku stwierdzenia zakupów bez autoryzacji właściciel karty powinien skontaktować się telefonicznie ze swoim bankiem, aby uzyskać dalszą pomoc. Banki zwykle oferują taką samą ochronę w przypadku transakcji zbliżeniowych, jak w przypadku tradycyjnych transakcji, lecz należy sprawdzić warunki karty swojego banku, aby dowiedzieć się więcej.

Brak wyników
Kim jest akceptant?

Akceptant jest podmiotem, który zawiera umowę z agentem rozliczeniowym lub bankiem akceptanta na akceptowanie płatności kartą za dostarczone towary lub usługi.

Czym są karty kredytowe/debetowe i jak działają?

Sprzedawcy mogą akceptować karty kredytowe Mastercard lub karty debetowe Mastercard. Karty kredytowe pozwalają konsumentom na dokonywanie zakupów do wysokości ustalonego limitu kredytowego uzyskanego w banku wydającym kartę. Limit kredytowy to kwota wydatków ustalona przez bank wydający kartę na podstawie profilu kredytowego konsumenta. Karta debetowa pozwala konsumentowi na dokonanie zakupu przy wykorzystaniu środków dostępnych na rachunku bankowym. Kwoty za zakupy dokonywane kartami debetowymi są ściągane bezpośrednio z konta bankowego konsumenta i pojawiają się na wyciągu bankowym konsumenta. Dowiedz się więcej o tym, na czym polegają transakcje.

Jak zacząć akceptować karty Mastercard?

Pierwszym krokiem do tego, aby móc akceptować karty Mastercard, jest skontaktowanie się z bankiem w celu uzyskania danych agenta rozliczeniowego lub podmiotu świadczącego usługi przetwarzania na rzecz agenta rozliczeniowego (Member Service Provider – MSP), aby ubiegać się o konto akceptanta. MSP to firmy trzecie, które świadczą usługi w imieniu banków licencjonowanych przez Mastercard i działają jako pośrednicy agenta rozliczeniowego.

Kim jest agent rozliczeniowy i dlaczego go potrzebuję?

Agent rozliczeniowy, zwany także bankiem akceptanta, jest instytucją finansową licencjonowaną przez Mastercard, która przetwarza transakcje poprzez system rozliczeń i rozrachunków Mastercard. Agent rozliczeniowy przeznaczony jest do przetwarzania i rozliczania transakcji przez sieć Mastercard. Agenci rozliczeniowi lub ich MSP sprzedają usługi przetwarzania danych akceptantom bezpośrednio, lub zatrudniają firmy trzecie dokonujące sprzedaży w ich imieniu. Jednak te firmy muszą być zarejestrowane w Mastercard i informacja, czyim są przedstawicielem, musi być wyszczególniona na ich wizytówkach i w materiałach reklamowych. Na umowie z akceptantem powinna być również wyraźnie oznaczona nazwa banku.

Jak długo trzeba czekać, zanim rozpocznę akceptowanie kart Mastercard?

Zależy to od wybranego agenta rozliczeniowego i typu działalności, jaką prowadzisz. Standardowy czas oczekiwania to około 1 miesiąca.

Czy będę ponosić jakieś koszty?

Tak. Koszty, które ponosisz, będą podawane przez Twojego agenta rozliczeniowego.

Czy mam jakieś obowiązki, jeśli akceptuję płatności kartami Mastercard?

Tak, musisz przestrzegać regulaminu Mastercard dla akceptantów i zasad określonych przez agenta rozliczeniowego. Przeczytaj regulamin Mastercard dla akceptantów.

Jakie są korzyści z akceptacji kart Mastercard?

Nieważne, czy tworzysz nową firmę, czy Twoje przedsiębiorstwo ma już ugruntowaną pozycję, decyzja o akceptacji płatności kartą może mieć duży pozytywny wpływ na wynik biznesowy.

Zwiększenie sprzedaży

Konsumenci wydają więcej, gdy nie są ograniczeni ilością gotówki w portfelu. Możesz zaobserwować zwiększone zakupy produktów z wyższej półki, jak również produktów luksusowych. A klienci będą odwiedzać Twój sklep częściej.

Zadowolenie klienta

Twoi klienci z pewnością docenią fakt, że pozwalasz im na elastyczny wybór sposobu zapłaty, w tym kartą kredytową lub debetową. Zadowoleni klienci są bardziej lojalni.

Szybkość obsługi w kasie

Klienci przy kasie będą obsługiwani szybciej dzięki szybszym płatnościom elektronicznym. Koniec oczekiwania na wydanie reszty.

Poprawiona wydajność

Transakcje kartami odbywają się drogą elektroniczną, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie minimalizując obsługę gotówki i jej rozliczania. Umożliwia to skoncentrowanie się na rzeczach ważniejszych, takich jak zarządzanie i rozwój firmy.

Bezpieczeństwo

Dzięki mniejszej ilości gotówki Twoja firma jest w mniejszym stopniu narażona na kradzieże i/lub przyjmowanie fałszywych znaków pieniężnych.

Usługa przewalutowania

Płatności elektroniczne kartami Mastercard i Maestro® rozliczane są w walucie, w której sprzedawane są towary i usługi, niezależnie od tego, skąd pochodzi właściciel karty.

Jakie programy kartowe oferuje Mastercard?

Mastercard Worldwide dostarcza wiele innowacyjnych rozwiązań płatniczych dla konsumentów i firm na całym świecie. Przeczytaj więcej o naszych produktach.

Do kogo mam zadzwonić, jeśli mam problem z moim terminalem?

Skontaktuj się z agentem rozliczeniowym, który uruchomił dla Ciebie możliwość akceptowania kart Mastercard.

Brak wyników
Masz problem z przeglądaniem strony mastercard.pl?

Strona jest zoptymalizowana pod następujące przeglądarki:

  • Google Chrome (najnowsza wersja)
  • Firefox (najnowsza wersja)
  • Internet Explorer 11
  • Safari (najnowsza wersja)
Brak wyników
Brak wyników