Skip to Content

Data wejścia w życie: 1 marca 2024 r.

Mastercard oferuje wiodący na rynku program, który zapewnia bezpieczne i bezproblemowe płatności („Automatyczne Narzędzie do Aktualizacji Płatności” lub „Program ABU”). Program ABU zapewnia bezpieczny i prosty sposób, w szczególności dla agentów rozliczeniowych i sprzedawców, na otrzymywanie zaktualizowanych danych uwierzytelniających konto płatnicze, gdy karta płatnicza wygasła lub została odnowiona. Na przykład, jeśli użytkownik zapisał dane swojej karty płatniczej w aplikacji sprzedawcy, a następnie karta straciła ważność, Mastercard może dostarczyć sprzedawcy zaktualizowane dane dotyczące płatności, bez konieczności podejmowania przez użytkownika dalszych kroków.

Zalecamy zapoznanie się z niniejszą Informacją łącznie z Globalną Informacją o Ochronie Prywatności Mastercard.

1. TREŚĆ NINIEJSZEJ INFORMACJI

Niniejsza informacja o ochronie prywatności („Informacja”) określa sposób, w jaki Mastercard Europe SA (także określane jako „Mastercard”, „my” lub „nas”) przetwarza Dane Osobowe w ramach Programu ABU w Europejskim Obszarze Gospodarczym, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Przez „Dane Osobowe” rozumiemy wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej („użytkownik”).

Niniejsza Informacja nie obejmuje przetwarzania, które podejmujemy w imieniu i zgodnie z instrukcjami instytucji finansowych (np. banku, który wydał użytkownikowi kartę Mastercard), sprzedawców i innych partnerów, którzy pełnią rolę administratorów danych i przetwarzają w tym celu dane dotyczące transakcji płatniczych. Użytkownicy mogą znaleźć więcej informacji na temat przetwarzania Danych Osobowych w odpowiednich informacjach o ochronie prywatności tych podmiotów.

2. JAKIE DANE OSOBOWE PRZETWARZAMY NA POTRZEBY PROGRAMU ABU

Gromadzimy następujące rodzaje Danych Osobowych użytkowników:

  • Informacje o wygasłej karcie płatniczej: stary numer konta i stara data ważności.
  • Informacje o nowej karcie płatniczej: nowy numer konta i nowa data ważności.

Powyższe kategorie Danych Osobowych pozyskujemy od instytucji finansowych, które wydały kartę płatniczą użytkownikowi.

3. JAK WYKORZYSTUJEMY DANE OSOBOWE UŻYTKOWNIKA

Możemy wykorzystywać Dane Osobowe użytkownika do celów określonych poniżej i przetwarzać je wyłącznie w sytuacjach określonych przez prawo, jak określono w poniższej tabeli.

    Przetwarzanie

Podstawa prawna przetwarzania

    Dostarczanie, wspieranie i umożliwianie usług w ramach Programu ABU, w tym udostępnianie zaktualizowanych informacji o kartach płatniczych innym produktom i usługom Mastercard.

  • My lub strona trzecia mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu Danych Osobowych użytkownika w celu ograniczenia liczby niezrealizowanych płatności i zwiększenia bezpieczeństwa sieci płatności poprzez wdrożenie Programu ABU.

    Wykrywanie, weryfikacja i zapobieganie oszustwom.

    Więcej informacji na temat naszych działań związanych z oszustwami i bezpieczeństwem można znaleźć w naszej Informacji o oszustwach i bezpieczeństwie.

  • My lub strona trzecia mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu Danych Osobowych użytkownika w celu ochrony przed oszustwami, zabezpieczania naszego Programu ABU, naszej sieci i przetwarzanych przez nas transakcji płatniczych.

    Ocenianie, ulepszanie i rozwijanie naszych produktów i usług, w tym Program ABU.

  • My lub strona trzecia mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu Danych Osobowych użytkownika w celu oceny i ulepszenia oraz rozwijania naszych produktów i usług.

    De-identyfikacja lub anonimizacja Danych Osobowych i przygotowywanie zbiorczych raportów do wewnętrznej analizy i porównań.

  • My lub strona trzecia mamy uzasadniony interes w usuwaniu lub zanonimizowaniu Danych Osobowych oraz przygotowywaniu raportów z danymi zbiorczymi do wewnętrznych celów biznesowych.

    Przestrzeganie zobowiązań prawnych i zapytań organów ścigania.

  • Przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się z obowiązku prawnego lub regulacyjnego.

    Ustanawianie, egzekwowanie i obrona praw.

  • My lub strona trzecia mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu Danych Osobowych użytkownika w celu ustalenia, egzekwowania i obrony praw.

    Przestrzeganie standardów branżowych i naszych zasad.

  • My lub strona trzecia mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu Danych Osobowych użytkownika w celu zapewnienia zgodności ze standardami branżowymi i naszymi zasadami.

4. UDOSTĘPNIANIE DANYCH OSOBOWYCH UŻYTKOWNIKÓW

Możemy udostępniać dane osobowe użytkownika:

  • Siedzibie głównej Mastercard w USA, naszym podmiotom zależnym i innym podmiotom w ramach grupy Mastercard.
  • Uczestnikom Programu ABU, takim jak instytucje finansowe (tj. banki, które wydały karty zarejestrowane w Programie ABU i agenci rozliczeniowi) oraz uczestniczący sprzedawcy.
  • Dostawcom usług, którzy dostarczają usługi w naszym imieniu i w związku z celami opisanymi w niniejszej Informacji. Poddajemy ich rygorystycznym zobowiązaniom umownym w zakresie ochrony i bezpieczeństwa danych.
  • Gdy uznamy, że ujawnienie Danych Osobowych jest konieczne w celu ochrony żywotnych interesów osób fizycznych, ochrony Mastercard przed szkodą lub stratą finansową lub w związku z dochodzeniem w sprawie podejrzewanych lub faktycznych oszukańczych lub nielegalnych działań.
  • Zgodnie z wymogami obowiązującego prawa lub procesu prawnego lub w celu odpowiedzi na wnioski organów ścigania lub agencji rządowych. Po otrzymaniu takich żądań będziemy postępować zgodnie z procesem określonym w naszych Wiążących Zasadach Korporacyjnych, tam gdzie ma to zastosowanie.
  • W przypadku sprzedaży lub przeniesienia naszej firmy lub majątku w całości lub w części. W takim przypadku dołożymy uzasadnionych starań, aby nakłonić osobę przejmującą do przetwarzania Danych Osobowych użytkownika w sposób zgodny z niniejszą Informacją.

5. TWOJE PRAWA I WYBORY, JAK SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ ORAZ DODATKOWE INFORMACJE O NASZYCH PRAKTYKACH

Aby uzyskać więcej informacji na temat praw użytkownika, sposobu kontaktowania się z nami lub dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób udostępniamy, przekazujemy, przechowujemy i chronimy Dane Osobowe użytkownika, należy zapoznać się z naszą Globalną Informacją o Ochronie Prywatności.

Użytkownik ma określone prawa i możliwości wyboru, jak wyszczególniono w Globalnej Informacji o Ochronie Prywatności, w odniesieniu do przechowywanych przez nas Danych Osobowych. Użytkownik lub osoba upoważniona do działania w imieniu użytkownika może korzystać z tych praw za pośrednictwem portalu Moje centrum danych Mastercard lub przesyłając wniosek w sposób opisany w Globalnej Informacji o Ochronie Prywatności.

W przypadku pytania dotyczącego karty Mastercard lub zakupów, należy skontaktować się ze instytucją finansową lub sprzedawcą. Więcej informacji o sposobach kontaktowania się z nimi można znaleźć w ich witrynach internetowych.