Mastercard oferuje wiodący na rynku program, który zapewnia bezpieczne i bezproblemowe płatności („Automatyczne Narzędzie do Aktualizacji Płatności” lub „Program ABU”). Program ABU zapewnia bezpieczny i prosty sposób, w szczególności dla agentów rozliczeniowych i sprzedawców, na otrzymywanie zaktualizowanych danych uwierzytelniających konto płatnicze, gdy karta płatnicza wygasła lub została odnowiona. Na przykład, jeśli użytkownik zapisał dane swojej karty płatniczej w aplikacji sprzedawcy, a następnie karta straciła ważność, Mastercard może dostarczyć sprzedawcy zaktualizowane dane dotyczące płatności, bez konieczności podejmowania przez użytkownika dalszych kroków.
Zalecamy zapoznanie się z niniejszą Informacją łącznie z Globalną Informacją o Ochronie Prywatności Mastercard.
Niniejsza informacja o ochronie prywatności („Informacja”) określa sposób, w jaki Mastercard Europe SA (także określane jako „Mastercard”, „my” lub „nas”) przetwarza Dane Osobowe w ramach Programu ABU w Europejskim Obszarze Gospodarczym, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Przez „Dane Osobowe” rozumiemy wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej („użytkownik”).
Niniejsza Informacja nie obejmuje przetwarzania, które podejmujemy w imieniu i zgodnie z instrukcjami instytucji finansowych (np. banku, który wydał użytkownikowi kartę Mastercard), sprzedawców i innych partnerów, którzy pełnią rolę administratorów danych i przetwarzają w tym celu dane dotyczące transakcji płatniczych. Użytkownicy mogą znaleźć więcej informacji na temat przetwarzania Danych Osobowych w odpowiednich informacjach o ochronie prywatności tych podmiotów.
Gromadzimy następujące rodzaje Danych Osobowych użytkowników:
Powyższe kategorie Danych Osobowych pozyskujemy od instytucji finansowych, które wydały kartę płatniczą użytkownikowi.
Możemy wykorzystywać Dane Osobowe użytkownika do celów określonych poniżej i przetwarzać je wyłącznie w sytuacjach określonych przez prawo, jak określono w poniższej tabeli.
|
|
Dostarczanie, wspieranie i umożliwianie usług w ramach Programu ABU, w tym udostępnianie zaktualizowanych informacji o kartach płatniczych innym produktom i usługom Mastercard. |
|
Wykrywanie, weryfikacja i zapobieganie oszustwom. Więcej informacji na temat naszych działań związanych z oszustwami i bezpieczeństwem można znaleźć w naszej Informacji o oszustwach i bezpieczeństwie. |
|
Ocenianie, ulepszanie i rozwijanie naszych produktów i usług, w tym Program ABU. |
|
De-identyfikacja lub anonimizacja Danych Osobowych i przygotowywanie zbiorczych raportów do wewnętrznej analizy i porównań. |
|
Przestrzeganie zobowiązań prawnych i zapytań organów ścigania. |
|
Ustanawianie, egzekwowanie i obrona praw. |
|
Przestrzeganie standardów branżowych i naszych zasad. |
|
Możemy udostępniać dane osobowe użytkownika:
Aby uzyskać więcej informacji na temat praw użytkownika, sposobu kontaktowania się z nami lub dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób udostępniamy, przekazujemy, przechowujemy i chronimy Dane Osobowe użytkownika, należy zapoznać się z naszą Globalną Informacją o Ochronie Prywatności.
Użytkownik ma określone prawa i możliwości wyboru, jak wyszczególniono w Globalnej Informacji o Ochronie Prywatności, w odniesieniu do przechowywanych przez nas Danych Osobowych. Użytkownik lub osoba upoważniona do działania w imieniu użytkownika może korzystać z tych praw za pośrednictwem portalu Moje centrum danych Mastercard lub przesyłając wniosek w sposób opisany w Globalnej Informacji o Ochronie Prywatności.
W przypadku pytania dotyczącego karty Mastercard lub zakupów, należy skontaktować się ze instytucją finansową lub sprzedawcą. Więcej informacji o sposobach kontaktowania się z nimi można znaleźć w ich witrynach internetowych.